Завршен генерални пројекат за четврти мост у Новом Саду вредан 127 мил ЕУР - У плану још мостова

02.06.2020.

За будући четврти новосадски мост, који ће Дунав премостити узводно од постојећа три и бити саставни део западне обилазнице града, завршен је ових дана генерални пројекат после чега следи наставак неопходне процедуре до добијања грађевинске дозволе и почетка градње.

Изградња новог друмског моста преко Дунава у Новом Саду слови у плановима развоја града као један од приоритетних пројеката, од националног значаја. Планирана вредност моста са обилазницом око Новог Сада, како је званични назив тог пројекта, износи 15 милијарди динара. Раније је најављено да ће ту капиталну инвестицију заједнички реализовати Република, Покрајина и Град Нови Сад.

- Тај мост биће од изузетног значаја јер ће, у првом реду, растеретити све гушћи саобраћај у граду и посебно решити проблем гужви у "шпицевима" на Мосту слободе и у булеварима. Уз то, представљаће функционалну везу која ће, преко Булевара Европе, повезати ауто-пут Е-75 са будућим Фрушкогорским коридором, а преко њега са ауто-путем Београд - Шид и путним правцима ка југу Србије и Републици Српској односно БиХ - каже за Новости Душан Миладиновић, директор ЈП Урбанизам Завода за урбанизам.

Миладиновић напомиње да је неопходност реализације тог пројекта потврдила и стручна Студија саобраћаја коју је предузеће наручило тим поводом. Дужином од готово 2,4 километра нови мост, чији ће се већи део "протезати" преко копна, биће најдужи новосадски и један од најдужих на читавом току Дунава.

На градској страни почињаће практично од кружног тока код Булевара Европе и Булевара патријарха Павла, па ће преко Рибарског острва изаћи на десну обалу, на обилазницу код Сремске Kаменице, где се наставља на саобраћајницу према Руми а западним правцем према Беочину и хрватској граници.

- Генералним пројектом предвиђена је бетонска конструкција, а могуће је да његовом даљом разрадом неки делови буду и метални. Попречни пресек моста је "промењив" јер су изнад реке предвиђене само колске саобраћајнице, а на другим деловима имаће са обе стране бициклистичке и пешачке стазе - прецизира Миладиновић.

Додатна разрада и дизајна моста допринеће не само његовом, него и атрактивнијем изгледу читавог града, поготово ако се посматра са сремске стране, односно са фрушкогорског прилаза, наводе Новости.

Планирано је да у наредном периоду у Новом Саду буде изграђен још један друмски мост, низводно од постојећих, који ће бити у продужетку источног крака будућег друмског Фрушкогорског коридора. Припремљен је такође и пројекат за нови новосадски пешачко-бициклистички мост који би био практично "надограђен" на стубове некадашњег железничког моста цара Фрање Јосифа, који вире из Дунава још од Другог светског рата.

Тако би Нови Сад, уз постојећа три, у наредном периоду требало да добије још толико нових прелаза преко Дунава.

Извор: Е Капија